Lite uppdatering

Har hänt en hel del sedan jag skrev här ordentligt, tar uppdateringen dag för dag.


Torsdag 17/6

Ringde min vän E och hennes dotter S och vi bestämde oss för att ta en promenad ihop. Vi gick i folkparken med omnejd, tog oss en glass i sommarvärmen. Så underbart..
När J slutade jobbet åkte vi till babyproffsen för att kolla på en ny och minde vagn till V, vilket djungel. Efter det storhandlade vi, lika tråkigt som vanligt.



S och V leker i gruset.


Fredag 18/6

På dagens schema stod det vagn och skötväske inköp. Jag och V packade ihop oss för en tur i bilen. Vi åkte först till babyland för att köpa skötväskan till vagnen vi sätt på babyproffsen. Tycker det vora smartare att sälja båda sakerna på samma ställe.
Skötväskan som är till vagnen är jätte smidig. Den fästs på sidan av vagnen istället för att hänga på styret, på så sätt så välter inte vagnen av tyngden ifrån väskan.
Vagnen är av märket Babyjogger City Mini och är så otroligt lätt att fälla ihop, man drar i ett handtag i sitsen och "vipps" så är den hopfälld och platt som en pannkaka.

Efter inköpen åkte vi för att hämta J som slutade jobbet, vi åkte direkt ut till mina föräldrar i åby för att städa ut deras husvagn som vi skulle låna mellan lördag och söndag. Städningen avklarades snabbt så vi bestämde oss för att köra ut den till J´s syster redan på fredagskvällen.



Babyjogger City Mini med svart chassi.



Skötväskan. Går att fästa å båda sidorna av vagnen.


Lördag 19/6

Vaknade vid 9 tiden hela familjen, kände mig lite stressad då min bror skulle hämta mig kvart i 10. Vi skulle nämligen åka och hjälpa pappa med att klippa häcken runt mina föräldrars tomt. Direkt när det va färdigt åkte jag och min bror hem till oss för att jag skulle slinga hans hår. Jag hörde en del AJ ifrån honom när jag drog ur slingorna ur hättan men det fick ha ta då jag egentligen inte hade tid med detta.
Kl 17:00 skulle vi nämligen vara ute hos J´s syster (där vi hade lämnat husvagnen) för att ha en mysig kväll med sång och god mat o dryck.
Efter att lillebror åkt fick vi packa ihop och göra oss iordnig i rekordfart, men det hjälpte inte så mycket då vi kom 30 minuter försent, men det va ingen fara.
Kvällen va underbara men väldigt kall.



Pappa J och V hos J´s syster.



V i full fart.


Söndag 20/6

Viggo sov hela natten i husvagnen, han är så duktig min lille man.    
Vi åt frukost ute tillsammans med J´s systers familj och bara njöt av att bara ta det lugnt.
När vi hade fått tillräkligt med frisk luft packade vi ihop oss för att bege oss ut till åby för att lämna tillbaka husvagnen.
När vi kom hem lagade vi mat och sen satta jag mina gelénaglar på upplösning. Höll på med mina naglar i några timmar och undertiden såg jag på vigseln mellan Prins Daniel och Kronprinsessan Viktorias bröllop som jag spelade in dagen innan. Blev tyvärr inte klar med naglarna för klockan blev alldeles för mycket.


Måndag 21/6

Dagens att göra: TVÄTTA & STÄDA

Det är precis vad jag gjorde hela måndagen, lekte såklart med Viggo en hel del.
Blev lika nöjd som alltid då det är tomt i tvättkorgarna och det är skinande rent i hela lägenheten.


Tisdag 22/6 (idag)

Viggo sov väldigt länge idag, vi vaknade inte förens kl 10, men han va ändå trött vid 12 som han brukar bli. Undertiden han sov sin middagslur passade jag på att göra mig iordning och packade hans väska, för vi skulle göra lite ärenden på stan.     
När han vaknade klädde vi på oss och begav oss mot mekonomen för att lämna tillbaka en sak och sedan till Däck Team för att köpa nya centrumringar till våra sommardäck.
När det va klart åkte vi till stan för att möta upp E & S. det handlades en hel del idag bl.a 4 st t-shirts & 2 st tjock tröjor till V och en klänning som jag ska ha på mig på min 25-års fest som är den 3:e juli. Så skönt att den är inköpt. Köpte även 2 par shorts och 2 st linnen, blir kanske midsommarklädseln.

När vi kom hem ifrån stan åkte J och bytte våra däck och jag gjorde färdigt mina naglar, det blev fransk manikyr då jag inte vet vad jag ska ha på mig på fredag (midsommar). Det passar ju ändå till allt.




Naglarna gjorda av mig i materialet Bio Sculpture.



Hoppas ni orkade läsa allt ;)

Är det stavfel och konstigt skrivet är det för att kl nu är 01:11 och jag är såå trött. Natti Natti!

Imorgon (idag) ska jag gör en väldigt rolig och skön sak.. längtar..


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Trevligt ni verkar ha haft o helgen och kul med ny vagn!=) Så gjorde vi med köpte en av samma märke vi haft innan fast mindre..mkt smidigare!

Ska ni göra på midsommar då? kram/Natha

2010-06-24 @ 11:16:11
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Johanna

hej hej Christine!!



Va roligt att du också har en blogg=) ha de bra så ses vi på lördag=)

2010-07-01 @ 12:05:19
URL: http://johannasnaglar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0